Kompresory do M3 e46

2000-2006 | silnik: S54
Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: Kompresory do M3 e46

Post autor: Mario » sob mar 21, 2009 17:03

Życzę koledze Marosowi aby jego M3 miało dużą niezawodności.
Ale jak słyszę teksty że jedno M3 się grzeje a drugie nie i że to norma to coś też jest nie tak.
Pożyjemy zobaczymy wkońcu jest to pierwszy taki projekt w PL.
Narazie mam inne wydatki ale jeżeli odłozę trochę gotówki to napewno zbuduję dla siebie taki zestaw,porobię testy i opiszę jego wady i zalety.
Pozdrawiam
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Kompresory do M3 e46

Post autor: Bombel » sob mar 21, 2009 21:01

Proszę Cię Mario. Zrobić kopię zestawu kompresora i zamontowanie tego w aucie to potrafi każdy ambitniejszy mechanik, który ma ślusarza do pomocy. Z całym szacunkiem, ale to właśnie elektronika jest największym problemem...
Na pałę to sobie można zrobić kompresor do M20B25, które jest po prostu pancernym silnikiem, a nie silniki z serii Sxx, które są z natury dopracowane w najmniejszych szczegółach i bardzo trudne we wszelkich modyfikacjach.
Dlatego właśnie zajmują się nimi poważne firmy typu ESS, czy GPOWER, mające ogromne doświadczenie, a do tego wielkie zaplecze, zarówno technologiczne, jak i merytoryczne...

Ja rozumiem Twoją ofertę, ale uwierz mi, że nie powierzyłbym nawet swojej starej e36 osobie, która nigdy tego nie robiła, bo niestety, ale kojarzy mi się to ze starym mądrym przysłowiem, że porywa się motyką na słońce. Jak najbardziej jestem za tym, żebyś to zrobił, ale niestety, najpierw kup sobie swoje m3, zrób w nim kompresor, przejedź choćby 10000 bezawaryjnych kilometrów, a potem oferuj to innym. Jak przejedzie choćby 10000km bezawaryjnie i będzie to w rozsądnych jak mówisz ramach cenowych to jestem pierwszym klientem.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: Kompresory do M3 e46

Post autor: Mario » sob mar 21, 2009 21:34

I tak też pewnie zrobię.
A M3 jeżdzę już od 8 lat
7 lat M3 E36 zmodyfikowaną przezemnie (najszybsze M3 E36 w PL w 2003 roku) i kilka miesięcy E46 w której również będę coś grzebał w wolnych chwilach.
Narazie opracowywuję układ dolotowy i wydechowy do M3 E46 i jestem w trakcie prac ale na garaż mam coraz mniej czasu :neutral:
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kompresory do M3 e46

Post autor: kostek_ja » pt mar 27, 2009 05:35

Moim zdaniem chłopaki trochę przesadzacie. S54 to projekt z przed dziesięciu lat więc nie jest to jakaś nowoczesna, kosmiczna technologia. Zaprojektowali go ludzie więc ludzie też mogą go przeprogramować. A zoptymalizowanie mapy zapłonu, wtrysków i faz rozrządów to też nie jest jakaś strasznie trudna robota. Oczywiście dla ludzi którzy mają odpowiednie podłoże teoretyczne i przyzwoite doświadczenie. Procesy termodynamiczne są we wszystkich silnikach benzynowych takie same. Trzeba też zauważyć że remap jest z powodzeniem stosowany np. w evo i sti.

Maros vanos to przecież tylko zmienne fazy rozrządu i nie jest to nic nadzwyczajnego. W hondach też to mają tylko pod inną nazwą i pewnie trochę różni się mechanicznie, ale przy programowaniu to nie jest istotne. W każdym razie vanos na pewno zwiększa ilość czasu potrzebną do remapu, ale nic poza tym.

Allcar ciekawe jest to co mówisz o luzach zaworowych, ale skoro ludzie z ESS nie zalecają zmiany tych luzów (a trzeba zauważyć że ich samochody przejeżdżają 100tys km bezawaryjnie, więc gdyby było coś nie tak to zawory by się na pewno pogięły albo conajmniej wypaliły) podnosząc moc o 200KM to o kolejne 30-60 też nie powinno być problemu.

Dla mnie jedynym problemem może być sam język programowania użyty przez BMW. Po rozgryzieniu tego nie powinno być problemów.

Chociaż w sumie jestem laikiem więc co ja tam wiem :-)

allcar
Posty: 318
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kompresory do M3 e46

Post autor: allcar » pt mar 27, 2009 11:01

cytat kostek_ja:
"Maros vanos to przecież tylko zmienne fazy rozrządu i nie jest to nic nadzwyczajnego. W hondach też to mają tylko pod inną nazwą i pewnie trochę różni się mechanicznie, ale przy programowaniu to nie jest istotne."

Kostek, chyba nigdy nie widziałeś mechanizmu zmian faz w Hondzie i BMW, tylko nazywa się podobnie, reszta to zupełnie co innego, w Hondach dodatkowa krzywka na wałkach rozrządu a w BMW płynna regulacja jak w silnikach F1, więc proszę niech nikt nie pisze że to takie proste, a jak już takie proste to dlaczego nawet ASO w Polsce nie bierze się za robotę przy Vanosach :?:
Wogóle to wydaje mi się że niektórzy nie wiedzą co to są fazy rozrządu....
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kompresory do M3 e46

Post autor: Maros » pt mar 27, 2009 11:28

Kostek, błagam Cie, po raz kolejny nie wiesz co mówisz. Tylko sobie teoretyzujesz, nie mając żadnych podstaw merytorycznych do tego

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kompresory do M3 e46

Post autor: kostek_ja » pt mar 27, 2009 17:45

allcar pisze:chyba nigdy nie widziałeś mechanizmu zmian faz w Hondzie i BMW
Właśnie sobie przypomniałem. Widziałem i różnica faktycznie potężna.
MaRoS pisze:Tylko sobie teoretyzujesz, nie mając żadnych podstaw merytorycznych do tego
Próbuję jakoś rozwinąć temat, żeby przejść do tego co mnie interesuje. Ale po prostu założę nowy ;)

ODPOWIEDZ